reklama

Zrkadlenie predsudkov

Afrika. Čo si predstavíte, keď počujete toto slovo? Páliace slnko, vysušenú krajinu, zopár akácií, hlinené chatrče so slamenou strechou... Žirafy, slony, antilopy, tigre... Ženy vo farebných šatách nesúce džbány s vodou na hlave... Vychudnuté deti v zablatených roztrhaných nohaviciach... Chudobu, choroby, vojny, biedu? Máte pravdu, ale iba z časti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
čierna Afrika
čierna Afrika 

Keď som odchádzala z domu, mnoho ľudí sa ma pýtalo načo do Afriky idem. Či som sa zbláznila. Niektorí mi vynadali, že zbytočne riskujem. Aj tak tie projekty nemajú žiadny význam a nepomôžu vyriešiť miestne problémy. Stačí jeden sprostý komár a budeš mať problémy do konca života, som počula. Nevedela som presne, do čoho idem, ale bola som otvorená všetkému. Čierna Afrika.

O to väčšie bolo moje prekvapenie, keď ma tu čakala realita značne odlišná od opísaného obrazu. Je pravda, že ľudia tu žijú v podstatne jednoduchších a chudobnejších podmienkach ako je európsky priemer. Ale nebedákajú, neplačú, nesťažujú sa. Pracujú, starajú sa o rodinu, zarábajú peniaze, aby ich deti mohli chodiť do školy, počúvajú hudbu, spievajú si, radi tancujú, smejú sa. Nevzdávajú sa napriek ťažkostiam, ktorým musia čeliť. Sú zvedaví, vypytujú sa, diskutujú, snažia sa pochopiť nové veci. Afrika sa mi predstavila ako miesto, kde sa dá žiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhej strane som sa tu stretla s opačným extrémom. S obrazom dokonalej bielej Európy. Kontinentu, kde sú všetci bohatí, zdraví, šťastní, kde neexistuje nezamestnanosť či bezdomovci žobrajúci na ulici. Kde dostanete peniaze už len preto, že o ne požiadate. Európanovi nemusíte nič vysvetľovať, lebo on všetko vie, všetko ovláda. Všetko, do čoho sa pustí, sa mu podarí. Žiadne problémy. Vysnený raj. Predstava maximálne nereálna.

biela Európa
biela Európa 

Ako ľahko si my ľudia na základe nejakého obrazu zafixujeme predstavu o neznámych veciach. A stačí nám, veríme jej, sme o nej presvedčení. Nepokúšame sa ísť ďalej, hľadať pravdu, skutočnú realitu.

Miroslava Furjelová

Miroslava Furjelová

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hľadám, ako a kde robiť niečo užitočné, čo je správne a ako prežiť život zmysluplne Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu